:: مقاله مرتبط با : جلد 1 ، شماره 1 , 1


رابطه رهبری تحول آفرین با تعهد کاری معلمان دوره ابتدایی شهر تنکابن


نویسندگان :
اسماعیل کاظم پور1، سحر شمسی2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن(مسئول)1، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن2
صفحات :
23-32
چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رهبری تحول آفرین با تعهد کاری معلمان انجام شد. جامعه آماری شامل 235 معلم دوره ابتدایی شهر تنکابن که در سال تحصیلی 1402-1401 در مدارس این شهر مشغول به تدریس بودند با استفاده از نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه رهبری تحول آفرین باس و آولیو(2000) و پرسشنامه تعهد کاری بلاو و بل(1989) بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاصل از همبستگی پیرسون نشان داد رهبری تحول آفرین با تعهد کاری معلمان رابطه مثبت و معناداری دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد رهبری تحول آفرین ( تنها در ابعاد انگیزش الهام بخش، ملاحظه فردی، ترغیب ذهنی) و قادر به پیش بینی تعهد کاری می باشد.


دانلود مقاله

موضوع :
جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی
کلمات کلیدی :
رهبری تحول آفرین، تعهد کاری، تنکابن
تعداد بازدید از مقاله : 7
تعداد دانلود فایل : 1