:: مقاله مرتبط با : جلد 1 ، شماره 1 , 1


رابطه رهبری تحول آفرین با تعهد کاری معلمان دوره ابتدایی شهر تنکابن


نویسندگان :
اسماعیل کاظم پور1، سحر شمسی2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن(مسئول)1، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن2
صفحات :
23-32
چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رهبری تحول آفرین با تعهد کاری معلمان انجام شد. جامعه آماری شامل 235 معلم دوره ابتدایی شهر تنکابن که در سال تحصیلی 1402-1401 در مدارس این شهر مشغول به تدریس بودند با استفاده از نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه رهبری تحول آفرین باس و آولیو(2000) و پرسشنامه تعهد کاری بلاو و بل(1989) بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاصل از همبستگی پیرسون نشان داد رهبری تحول آفرین با تعهد کاری معلمان رابطه مثبت و معناداری دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد رهبری تحول آفرین ( تنها در ابعاد انگیزش الهام بخش، ملاحظه فردی، ترغیب ذهنی) و قادر به پیش بینی تعهد کاری می باشد.


دانلود مقاله

موضوع :
جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی
کلمات کلیدی :
رهبری تحول آفرین، تعهد کاری، تنکابن

استناد دهی

لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله (Harvard)

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
کاظم پور، اسماعیل، شمسی، سحر، آذر 1402 . رابطه رهبری تحول آفرین با تعهد کاری معلمان دوره ابتدایی شهر تنکابن . جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی، 1(1) ، صص. 23-32

تعداد بازدید از مقاله : 7
تعداد دانلود فایل : 1